“Al 1.000 'safety kits' en hightech thermografische camera klaar om opnieuw vlot huizenjagers te ontvangen”

Hillewaere Vastgoed is klaar voor heropstart vanaf 4 en 11 mei

Hillewaere Vastgoed, een van de grootste Antwerpse makelaars, toont zich erg tevreden over de aangekondigde versoepeling van maatregelen door de Nationale Veiligheidsraad. “Vanaf maandag 4 mei starten we achter gesloten deuren opnieuw met o.a. waardebepalingen, een week later verwachten we dat onze vastgoedshops terug de deuren kunnen openen en er opnieuw plaatsbezoeken met klanten kunnen doorgaan. Mits de nodige voorzorgsmaatregelen en discipline van ieder van ons, kan de versoepeling van de maatregelen onze sector opnieuw de broodnodige zuurstof geven”, aldus CEO Roel Druyts.

“Sinds enkele weken bereiden wij ons op dit moment voor, zodat we op een snelle, veilige en gestructureerde manier weer van start kunnen gaan. En dit zonder dat kandidaat-kopers, verkopers en makelaars zich grote zorgen moeten maken”, zegt Roel Druyts, CEO van Hillewaere Vastgoed, dat actief is in Antwerpen, Oost-Vlaanderen, Limburg en Vlaams-Brabant. “Concreet starten we vanaf volgende week maandag, 4 mei, weer enkele activiteiten op, achter gesloten deuren en rekening houdend met de social distancing. Het gaat o.a. om waardebepalingen, fotoreportages en diensten voor professionele klanten."

Vanaf maandag 11 mei verwacht Hillewaere zijn vastgoedshops te kunnen openen en dat opnieuw plaatsbezoeken kunnen doorgaan. "Zo hebben we reeds een 1.000-tal ‘safety kits’ laten samenstellen met mondmaskers, handgels en ontsmettingsdoekjes. Deze zullen in een gedesinfecteerd zakje ter beschikking worden gesteld vóór het betreden van een te bezichtigen woning. Tijdens een plaatsbezoek zal daarnaast ook steeds de nodige social distancing worden bewaard.”

Ook voor wie een afspraak heeft in de kantoren, is handgel voorzien. Op affiches zullen duidelijke regels kenbaar worden gemaakt - gaande van afstand bewaren tot handen wassen/desinfecteren. Aan de ingang van het hoofdkantoor in Turnhout is ook een hightech thermografische camera geplaatst die via infraroodstraling de temperatuur van de persoon in beeld nauwkeurig scant.

Wachtlijsten

“De voorbije weken hebben we gemerkt dat de interesse in vastgoed nog steeds groot is bij de Vlaming en zijn er noodgedwongen wachtlijsten opgesteld. Wie zich eerst heeft gemeld, zal dus ook als eerste de kans krijgen om een woning te bezoeken. Groepsbezoeken zijn uiteraard volledig uitgesloten. Via een nieuw softwaresysteem is het mogelijk om via digitale weg rechtstreeks een afspraak te boeken in de agenda’s van onze makelaars. Momenteel zijn al een 600-tal afspraken ingepland. Om zoveel mogelijk fysiek contact te vermijden, is het ook mogelijk om documenten digitaal te ondertekenen."

Mits de nodige voorzorgsmaatregelen en discipline van ieder van ons, kan deze versoepeling van de maatregelen onze sector opnieuw broodnodige zuurstof geven, besluit Druyts.

Roel Druyts

CEO, Hillewaere Vastgoed