REMINDER PERSUITNODIGING

Mooiste sprookjestuin van Vlaanderen: decennialang verboden terrein, nu voor het eerst publiek toegankelijk

Ruim dertig jaar lang werkte tuinman Willy aan wat vandaag zonder overdrijven de meest sprookjesachtige tuin van Vlaanderen mag genoemd worden. Alleen: al die tijd was de privétuin verboden terrein voor het grote publiek en slechts een handvol mensen kon dit huzarenstuk tot nu toe bewonderen.

Binnenkort echter wordt het drie hectare grote park voor het eerst opengesteld voor het publiek. Meer nog: er zijn ook concrete bouwplannen. En die spreken tot de verbeelding, want voor het eerst in ons land zal het mogelijk worden om te wonen in een botanische tuin.

In de regio staat de gigantische tuin al sinds jaar en dag bekend als “Mierenbergpark”. De eigenaar en z’n tuinman spaarden kosten noch moeite om een unieke fauna en flora naar het privépark in Assent te halen. Op donderdag 8 juni 2017 wordt de tuin voor het eerst voorgesteld aan de pers en worden meteen ook de toekomstplannen bekend gemaakt.

Projectontwikkelaar Kolmont Woonprojecten, tuinman Willy Polders en Eugeen Theunis, de zoon van de vroegere eigenaar, zullen een rondleiding geven. Interesse? Graag je komst even bevestigen via [email protected]. Om al een eerste zicht te krijgen op wat je mag verwachten, vind je enkele beelden in bijlage.

PERSCONFERENTIE - 8 JUNI 2017

TIMING

13u45        Verwelkoming

14u            Toelichting van Kolmont

14u15        Toelichting tuinman Willy Polders & Eugeen Theunis

14u30        Rondleiding, vragen, fotomoment

LOCATIE

Dorpsstraat 45, 3460 Bekkevoort (Assent)

Parking is voorzien aan de ingang van het park.

Brigitte Van Damme

Communicatieverantwoordelijke , Kolmont Woonprojecten