PERSUITNODIGING

Officiële opening van het nieuwe Janseniuspark

Het Janseniuspark, ter hoogte van de Minderbroedersstraat, wordt donderdag 5 oktober officieel geopend. Het gaat om een splinternieuw park voor Leuven, zo’n 7000 vierkante meter groot, incluis sportterrein, wandelpaden met bankjes, speeltuin, enz.

Het park zal donderdag voor het eerst toegankelijk zijn voor het grote publiek. Bovendien zullen de leerlingen van het Paridaensinstituut er tijdens de schooluren gebruik kunnen maken van het sportveld. En daarnaast heeft het park nog een andere troef in petto: de Leuvenaar zal er zo een stukje verborgen stadsgeschiedenis kunnen terugvinden met de Janseniustoren uit de 12e eeuw, die opnieuw in ere is hersteld.

Tot voor kort was dit stadsdeel nog een stadskanker van Leuven, maar vandaag heeft de site een compleet nieuwe invulling gekregen. Dat zal duidelijk worden tijdens de opening op 5 oktober om 10.50 uur door schepen van Ruimtelijke Ordening Carl Devlies.

Tijdens een bondig persmoment zullen de schepen en ontwikkelaar Resiterra meer uitleg geven over het nieuwe park. Interesse? Graag even je komst bevestigen via [email protected] of via GSM.

PRAKTISCH

5 oktober om 10.50 uur aan de Minderbroedersstraat 12 in Leuven.

Parkeren kan op de site van het Janseniushof of op de parking van Resiterra op de Hertogensite.

TIMING

10u50 Verwelkoming

11u00 Toelichting schepen Carl Devlies en Erik Van Hoof (CEO Resiterra)

11u20 Rondleiding in het park + vragen & fotomoment