PERSUITNODIGING: Muurschildering van Humblet in brandweerkazerne gered van de sloop

Een omvangrijke muurschildering van de bekende Leuvense schilder Théo Humblet - die zich in de oude brandweerkazerne van Leuven bevindt - wordt in zijn geheel van de muur verwijderd, gerestaureerd en herbestemd. Het is een unicum dat een werk van dit kaliber wordt gerecupereerd.

Projectontwikkelaar Ertzberg en bouwbedrijf DCA nodigen u uit, samen met schepen Carl Devlies (CD&V), om de recuperatie van dit Leuvense erfgoed live bij te wonen. U komt tijdens dit persmoment ook meer te weten over het woonproject dat binnenkort wordt gerealiseerd op de site. ‘The View’ wordt een van de belangrijkste gezichten van de Vaartkom, waarin Humblets ‘De ontmoeting van Ulysses en Nausikaä’ wellicht een nieuw onderkomen zal vinden.

Wil u dit persmoment bijwonen? Graag uw komst even bevestigen via [email protected] of 0468 29 85 92.

PRAKTISCH

- Donderdag 25 oktober om 10u00.
- Locatie: Havenkant 22, Leuven. Parkeren is mogelijk tussen de Silo’s en de site. Ingang langs de achterzijde van de oude brandweerkazerne.

TIMING

10u00 Verwelkoming

10u05 Toelichting door Benoit Broos, directeur vastgoed bij Ertzberg

10u15 Toelichting door Carl Devlies, schepen van financiën en ruimtelijke ordening stad Leuven