Wijnegem organiseert coronaproof Sintbezoek mét uniek ‘Pietenparcours’

Goed nieuws voor jong en oud: Sinterklaas komt ook dit jaar op bezoek in Wijnegem. Daarvoor heeft het shoppingcenter een volledig coronaproof bezoek uitgedokterd. Zo kunnen ouders hun kinderen vooraf inschrijven voor een afspraakje met de Sint en is er een coronaproof decor voorzien, met een uniek ‘Pietenparcours’. Op dat parcours kunnen kinderen enkele leuke opdrachten uitvoeren en een heus diploma van Hulppiet behalen. De plaatsen per dag zijn beperkt, maar om zoveel mogelijk kinderen de kans te geven de Sint te zien, komt hij al vanaf maandag 2 november langs.

De voorbije maanden vreesden kinderen van alle leeftijden dat ze Sinterklaas dit jaar niet in levende lijve zouden kunnen zien. In heel wat steden, zoals Antwerpen en Aalst, is de grote intrede afgelast of - in het beste geval - alleen op televisie te zien. In Wijnegem zal het dus wel mogelijk zijn om de Sint live te kunnen zien.

Jaarlijks komen heel wat kinderen op bezoek bij Sinterklaas in Wijnegem: ze overhandigen er hun tekeningen, geven soms hun tutjes af, maken een leuke foto als herinnering. Kortom, een event dat we koesteren.”

Zsofi Horvath van Wijnegem Shopping

De traditionele 'Villa Speculaas' blijft dit jaar helaas in de kelder staan. Maar samen met een ervaren decorbouwer ontwikkelde het team van Wijnegem een gloednieuw coronaproof decor.

Sinterklaas zal plaatsnemen op zijn troon voor een nieuw huisje met een mooie voortuin. Vanuit die voortuin kunnen de kinderen de Sint vanop 1,5 meter afstand ontmoeten. Om tot daar te komen, moeten de kinderen eerst een leuk ‘Pietenparcours’ volgen.

Dat parcours is dé beleving voor de kinderen. Voor ze eraan beginnen, worden ze door echte Pieten officieel aangesteld als Hulppiet. Ze krijgen dan speciale Pietenhandschoenen om, die hen zullen helpen bij het parcours en alles ook ‘coronaproof’ houden.

“Dit wordt echt bijzonder leuk. Onderweg zullen de kinderen een aantal opdrachten kunnen uitvoeren, zoals wat klim- en klauterwerk, wandelen op het dak van een huis en met precisie cadeautjes in een schoorsteen mikken. Eens ze het parcours hebben afgelegd, krijgen ze van de Hoofdpiet nog een echte Pietenmuts en een heus Diploma van Hulppiet. Ze krijgen dan ook de Sint vanop een afstandje te zien en dan kan er nog een foto gemaakt worden voor wie dat wenst.”

Afspraken

Om alles veilig te laten verlopen zijn de plaatsen per dag beperkt. Maar om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen de kans krijgen om ook dit jaar de Sint te ontmoeten, zal hij reeds vanaf het begin van de herfstvakantie aan zijn afspraken beginnen.

Concreet komt hij de eerste keer langs op maandag 2 november. Hij zal vervolgens de hele vakantie lang van 10 tot 13 uur en van 14 tot 18 uur brave kinderen ontvangen. Na de vakantie komt hij dan nog elke woensdag, vrijdag en zaterdag langs en dit tot en met vrijdag 4 december. De zondag daarvoor, op 29 november, zal hij ook aanwezig zijn.

“Het is wel belangrijk dat ouders op voorhand een afspraak maken. Dat kan via een speciale registratietool die ze kunnen terugvinden op onze website. Daar kan je dan een uur en een dag van voorkeur aanvinken. Op die manier kunnen we alles op een veilige en aangename manier organiseren. Bezoekers kunnen ook altijd de dag zelf nog online nagaan of er nog plaats is, maar we raden toch sterk aan om dit op voorhand te doen.”

Zsofi Horvath van Wijnegem Shopping

Alle kinderen en ouders kunnen zich op de dag en het uur van hun afspraak aanmelden bij de ontvangstbalie. Daarna mogen ze doorlopen naar het ‘Pietenparcours’ waar enkele Pieten hen zullen opwachten met een woordje uitleg. De kinderen kunnen dan ook hun tekening(en) en/of wenslijstje(s) voor de Sint afgeven.

Reserveren kan via https://www.wijnegem-shop-eat-enjoy.be

Zsofi Horvath