Urban Living Belgium, het vroegere Land Invest Group, wordt gerechtelijk gedwongen om uit Antwerpse vastgoedgroep IMMPACT te stappen

Urban Living Belgium - beter gekend onder de vroegere naam Land Invest Group - moet haar aandelen in de Antwerpse vastgoedontwikkelaar IMMPACT volledig afstaan. Dat heeft de Rechtbank van Koophandel in Antwerpen zopas beslist. Urban Living Belgium had de helft van de aandelen van IMMPACT in handen, de andere helft was eigendom van gedelegeerd bestuurder Philippe Janssens, oprichter en bezieler van IMMPACT. Die laatste wordt nu volledig eigenaar van het Antwerpse bedrijf dat één van de grootste vastgoedspelers is als het over de ontwikkeling van betaalbare appartementen in Vlaanderen gaat.
                                                          ***

Sinds haar oprichting in 2003 wordt IMMPACT geleid door aandeelhouder Philippe Janssens. Sinds 2014 had stille vennoot Land Invest Group, dat vandaag Urban Land Invest heet en recent werd overgekocht door projectontwikkelaar Triple Living en de beursgenoteerde vastgoedgroep Immobel, de overige vijftig procent in handen. Na een gerechtelijke procedure heeft de Antwerpse rechtbank van koophandel nu beslist dat Urban Living Belgium haar aandelen moet afstaan, waardoor de familie Janssens volledige eigenaar wordt van IMMPACT.

“Dit biedt de opportuniteit om met Immpact verder een onafhankelijke koers te varen met betaalbaar, compact en kwalitatief vastgoed als voornaamste troef”, stelt Janssens. “Het is zeker de bedoeling om de groep verder professioneel uit te bouwen en ons nog meer toe te leggen op het ontwikkelen van betaalbare appartementen.”

Philippe Janssens probeerde al langer afscheid te nemen van zijn stille vennoot Land Invest, het huidige Urban Living Belgium. Reden daarvoor was een verschil in visie over de bedrijfsfilosofie bij IMMPACT. Met de overname van Land Invest Group door Immobel en Triple Living kwam de procedure in een stroomversnelling. Janssens benadrukt wel dat er sinds die overname duidelijk een andere wind waait bij Urban Living Belgium.

Over de verkoopprijs van de aandelen van Urban Living Belgium in IMMPACT wensen beide partijen niet te communiceren.

IMMPACT startte vijftien jaar geleden in Antwerpen, maar groeide de voorbije jaren uit tot een gereputeerde speler in Vlaanderen en Brussel. Het vastgoedbedrijf ontwikkelt jaarlijks zo’n 300 appartementen. Dat gebeurt met een hecht én groeiend team van meer dan 30 mensen - incluis een aantal interne architecten - en tal van bouwpartners.

T.a.v. de redactie: indien gewenst, kan u contact opnemen met Philippe Janssens, gedelegeerd bestuurder Immpact, via 0475 83 50 83.

Philippe Janssens

gedelegeerd bestuurder , Immpact