Vastgoedmakelaar Heylen Vastgoed wordt nieuwe hoofdsponsor van BeNeleague-kampioen HYC

IJshockeyploeg HYC wordt ‘Heylen Vastgoed HYC’

Heylen Vastgoed wordt vanaf vandaag de nieuwe hoofdsponsor van ijshockeyclub HYC uit Herentals. Dat maakte de club - die meteen ook van naam verandert - zonet bekend. De nieuwe naam van de club wordt ‘Heylen Vastgoed HYC’ en de sponsoring van minstens drie jaar gaat gepaard met een nieuw logo met daarin een sterke verwijzing naar het vijftigjarig bestaan van de club in 2021. De vastgoedexpert is zeer actief als sponsor in de sportwereld, waaronder van de Antwerpse eersteklasser RAFC en basketbalclub Antwerp Giants.

Heylen Vastgoed sponsort vandaag al meer dan 40 sportclubs in verschillende sporten in de provincie Antwerpen en zet nu zijn eerste stappen in het ijshockey. De vastgoedmakelaar wordt voor de drie komende seizoenen hoofdsponsor van de regerende ijshockeykampioen van België én Nederland. De Herentalse ijshockey club HYC, die vorig jaar BeNeLeague-kampioen werd, start het seizoen als ‘Heylen Vastgoed HYC’. De logische stap voor beide partijen, zeker omdat Belgisch ijshockey-icoon Bjorn Steijlen vandaag als makelaar aan de slag is bij Heylen Vastgoed.

“Sportsponsoring is voor ons één van de belangrijkste manieren om iets terug te doen voor de gemeenschap. Veel mensen zijn op een of andere manier met een bepaalde sport of club verbonden. De samenwerking met zo’n topclub is een perfecte aanvulling op onze bestaande engagementen, dankzij de lokale verankering en de sterke samenhang in en rond de club.”

Johan Heylen, zaakvoerder Heylen Vastgoed

Perfecte samenwerking

De ijshockeyploeg is volop bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Zo is er naast de naamsverandering met verwijzing naar hun nieuwe hoofdsponsor Heylen Vastgoed ook sprake van een sportieve uitbouw van de ploeg met bijhorende nieuwe truitjes en een nieuw logo waarin ze verwijzen naar het vijftigjarig bestaan van de Herentalse club in 2021. Bij de club zijn ze erg tevreden met een partner met Herentalse roots.

“Heylen Vastgoed is bijzonder sportminded en kan ons de nodige zekerheid bieden de komende seizoenen. In de voorafgaande gesprekken werd meteen duidelijk dat we elkaar veel kunnen bijbrengen. Het eerste bewijs daarvan is ons nieuwe logo waar we samen hebben kunnen werken met hun marketingteam. Dat logo bevat een duidelijke link naar het 50-jarig bestaan van de club in 2021. Het gebruik van het originele logo met de typische boom maakt de cirkel helemaal rond.”

Frank Van Reeth, voorzitter Heylen Vastgoed HYC

IJshockeyicoon

Dat niemand minder dan Bjorn Steijlen kantoorverantwoordelijke is van het Heylen Vastgoed-kantoor in Herentals maakt het plaatje compleet. Bjorn werd in 2008 uitgeroepen tot beste Belgische doelman van de eeuw in het ijshockey en sloot zijn carrière in 2014 af bij HYC na een loopbaan van meer dan dertig jaar in het ijshockey. Sinds 2018 is hij aan de slag bij Heylen Vastgoed als vastgoedmakelaar en verantwoordelijke van het Herentalse kantoor.

“Deze samenwerking doet mij uiteraard veel plezier, niet alleen vanwege mijn verleden in het ijshockey en het feit dat ik nog heel wat mensen ken bij HYC, maar ook omdat ik er van overtuigd ben dat dit voor beide partijen een win-win situatie is.”

Bjorn Steijlen, kantoorverantwoordelijke Heylen Vastgoed Herentals

Het nieuwe ijshockey-seizoen start normaal in oktober en de samenwerking met Heylen Vastgoed ligt zeker al vast voor de komende drie seizoenen. Vaste waarden zoals Kevin Van Looveren, Nils Vroemans en de kapitein Mitch Morgan zijn terug van de partij. Met een team vol jonge en ambitieuze spelers, aangevuld met een aantal imports, geraakt de line-up compleet. Over de opzet van de competitie is de laatste weken door het BeNeLeague-bestuurd hard vergaderd. Er is door de coronamaatregelen besloten om de competitie met de Duitse teams dit seizoen over te slagen. Zo wordt de focus terug volledig gelegd op de BeNeLeague en de Beker Van België.

Kristof Smolders

Communicatieverantwoordelijke, Heylen Vastgoed